torsdag 21. april 2011

Cirkus Merano!

Hei allesammen ! :) Da har jeg endelig funnet ut at de har internett på cafèn, her på campingplassen. Så da kommer det noen små oppdateringer, tenkte jeg skulle begynne med å fortelle om da vi var på cirkus.

Lørdag var vi på sirkus på Eid, jeg hadde virkelig glemt hvor magisk det er å være på sirkus.
Når man kommer inni teltet møtest man av lukten av sagflis, poppkorn og sukkerspinn, menn og kvinner som selger godterier og lysende staver med elefanter og klovner på, de har på seg et antrekk som det ser ut som de har lånt fra en film på 30-tallet. Men alt dette gjør sirkus til sirkus.
Alle sitter spente og venter på alle artistene og kanskje mest av alt elefanten, men han er aldri før helt til slutt,etter 2 timer med akrobatikk man ikke trodde var mulig, klovner man ler seg ihjel av, mennseker som sykkler på 1 hjul, lys-show og mange flotte dyr kommer endelig elefanten. Vi satt så nær at vi kunne kjenne varmen av det store dyret når det gikk forbi, og ja, det var ganske nærvepirrende, men også en fin opplevelse, det er jo ikke hverdag man får være 10 cm fra en 37 år gammel elefant på 3 tonn!
Så er det slutt og selv om man har sittet der i 2 timer og spist seg kvalm av sukkerspinn, så skulle man ønske at det bare varte bittelitt lenger.

Så må jeg bare få skryte litt av Cirkus Merano, fr det var et fantastisk show! Jeg har aldri vært på et så bra sirkus før! Jeg kan absolutt anbefale at dette, selv om det er litt dyrt.Man får absolutt det man betaler for!

 Elefanten!

 geit, de likte Elise veldig godt!
 Nydlig hest, men det er nok ikke langt ifra den største jeg noen gang har sett!
 Mange søte små hunder
 Rulleskøyte-show, bare et ord: fantastisk!


Elise, veldig spent!

- Har du vært sirkus noen gang?

-Tanita-

7 kommentarer:

  1. Så bra at dere koste dere. Men hvis du leser litt nærmere på det så har flere sirkus, blant annet Merano blitt tatt for dyremisshandling opptil flere ganger. Måten Merano har behandlet dyrene, spesielt elefantene er kvalmende. Det er ikke meningen å være frekk her altså. Jeg var ikke klar over hvor ille det faktisk var før 2 år siden. Bare en liten info ^^

    SvarSlett
  2. hadde de kjempe koseli på Cirkus =)
    Emilie satt jo og måpte heile sirkuset:)

    Va kjempe koseli og bli kjent me deg og Elise :D :D <3

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke vært på sirkus nei :)

    SvarSlett
  4. Kjære Anonym. Dette vet jeg ingenting om, så jeg skal ikke uttale meg om den saken. Men om dyrene hadde hatt det så fælt så hadde jo ikke merano eller noe annet sirkus fått beholde dyrene, og om de hadde misshandlet dyrene og dyrebeskyttelsen ikke hadde grepet inn, ja så sier det vel mer om dyrebeskyttelsen. Merano har hatt den elefanten i 35 år, jeg tror nok ikke den hadde vært der så lenge om den hadde det fælt. Men som jeg har sagt, jeg vet ingenting om akkurat hva som er sant eller ikke...

    SvarSlett
  5. Therese: ja, det var kjempe koselig!! Veldig gøy å bli kjendt med dere også, dere må komme å besøke oss snart ! :)

    SvarSlett
  6. Afrosandra: Da må du prøve det en gang ! :)

    SvarSlett
  7. Hør her ditt dumme nek! Hva i helvete skal Dyrebeskyttelsen kunne gjøre?! Alt det de kan gjøre er å demonstrere-jeg har vært med å demonstrert ifjor og i år! Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på!!! Dyrebeskyttelsen består av FRIVILLIGE ildsjeler og har har ingen rett til å gripe inn, eneste som har kunne ha gjort det er politiet, men de bryr seg jo ikke om dyr! Våkn opp! Du sier selv at elefanten har vært der i 35 år?! Hvilket liv tror du det er for den å stå i trange vogner i flere døgn, på smale kronglete veier her i Norge-besøke over 30 steder å det bare i Norge?! Elefantene blir slått og mishandlet til å gjøre triksene sine! Elefanter er sosiale dyr og burde få ferdes fritt sammen med artsfrendene sine-elefanter i sirkus er så unaturlig som det går an å få det!

    Tror du elefanter kan snakke eller?? Tro meg, den elefanten har ikke noe godt liv! Folkene på sirkus kan nada om dyrene de eier-til og med sirkusdirektøren sier at den har det bra-den får jo skinke?! Elefanter er planteetere!!! Jeg vet hva jeg snakker om for jeg har sett det med mine egne øyne, jeg jobbet nemlig noen sommre på sirkuset da jeg var ung, og da så jeg at dyrepasserne slo elefantene med stokk, helt uten grunn! Når jeg spurte hvorfor de gjorde det svarte de bare at elefantene ikke kjente det....du burde skamme deg for å være så blind å tro at alt som ikke er forbudt i Norge er greit-DET ER DET IKKE!!!

    SvarSlett